Menu

Cera sucha - jak o nią dbać?

Cera sucha - jak o nią dbać?

 

Cera sucha - ten rodzaj skóry wymaga specjalnej pielęgnacji. Dbanie o nią dotyczy zarówno natłuszczenia jak i nawodnienia.
Pamiętajmy, że przy cerze suchej skóra jest bardzo delikatna, wrażliwa na działanie czynników zewnętrznych a do tego cienka i często prześwitują przez nią naczynia krwionośne.


Jak o nią dbać?
Przede wszystkim nawilżać. Obowiązkowo rano i wieczorem. Nie zaleca się myć twarzy mydłem. Stosujmy różnego rodzaju specjalistyczne, delikatne kosmetyki (kremy, mleczka, śmietanki kosmetyczne), które nawilżą naszą skórę. Sucha cera szczególnie nie lubi gorących, długich pryszniców i kąpieli a także szorowania i drapania, co może pogorszyć stan skóry i doprowadzić do infekcji. Na niekorzyść działają także maseczki ściągające oraz zbyt częste stosowanie peelingu ziarnistego. Unikajmy kosmetyków z dodatkiem alkoholu , który dodatkowo podrażnia naszą skórę.
Maseczki do cery suchej, jakie możemy sami wykonać w domu:
Maseczka nawilżająca z jajek i miodu
1 żółtko
1 łyżeczka miodu,
kilka kropel oliwy z oliwek lub olejku z witaminą E.
Wymieszaj składniki, nałóż na twarz i dekolt, pozostawiając na około 20 min. Ta maseczka nie tylko nawilży ale także rozpromieni twarz.
Maseczka owsiana
4 łyżeczki płatków owsianych,
1 łyżeczka miodu.
Wystarczy wymieszać płatki z miodem. Zaraz po przygotowaniu należy nałożyć maseczkę na około pół godziny. Skóra dzięki niej odzyska blask.
Maseczka owocowa
Owocowym przyjacielem cery suchej są awokado, gruszka lub banan. Owoce kroimy w plasterki bądź miażdżymy i nakładamy na twarz.
Na zakupach...
Czytaj etykiety. Wybierając kosmetyki dla cery suchej należy szukać w nich substancji, które mają wpływ na uzupełnienie wody. To głównie sole mineralne, sole kwasu mlekowego, hydroksykwasy, hydrofilne aminokwasy, witaminy w szczególności witamina A i E, penthenol oraz filtry przeciwsłoneczne. Unikaj substancji przeciwtrądzikowych, takich jak nadtlenek benzoilu. Sprawiają one, że sucha cera stanie się ściągnięta.
Skóra sucha w kuchni
Unikaj napojów gazowanych oraz soków wysokosłodzonych gdyż powodują utratę wody z organizmu.
Na korzyść działają: woda niegazowana (ok 1,5l.), oliwa z oliwek ponieważ zawiera kwasy tłuszczowe nienasycone, które stanowią ważny budulec komórek, ryby morskie, które są najlepszym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, orzechy włoskie, pestki dyni, otręby, produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce.

Ostatnio zmienianywtorek, 19 maj 2015 12:46

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Powrót na górę

Kultura

Szkoły

Lokalne Info

Media w Ostrowie

Parafie

Znajdz nas