Menu

Zdrowa Wielkanoc

Zdrowa Wielkanoc

 

Zastawione stoły, pełne pysznych i kalorycznych potraw, zasiadanie z rodziną, bliskimi i znajomymi przy śniadaniu, obiedzie, kolacji, przekąski... Jednym słowem święta zawsze skupiają się wokół stołu. Często nie kontrolujemy ile jemy, cierpimy z przejedzenia i mamy wyrzuty sumienia. Czy każde święta muszą się tak kończyć? Może warto spędzić je tak, aby były przyjemne i zdrowe?

Przede wszystkim uważaj na ilość jedzenia!
Lepiej spróbować po trochu wszystkich potraw, niż najadać się jedną czy dwoma.
Dokładnie gryź i żuj każdy kęs – im dłużej będziesz jeść, tym szybciej wyczujesz moment najedzenia i unikniesz efektu przejedzenia.
Ogranicz lub wyeliminuj dodatki, tj. pieczywo, ziemniaki;
zjedz 2-3 jajka dziennie, uważaj na majonez! Możesz zastosować inne sosy, np. jogurt bałkański ze szczypiorkiem.
Zjedz żurek z połową kiełbaski i połówką jajka.
Unikaj potraw smażonych.
Skórkę z pieczonego indyka czy kurczaka oddaj zwierzakom np. psu. Unikaj wieprzowiny i wołowiny, tłustych gęsi i kaczek. Najmniej tłusta jest pieczona cielęcina lub chudy schab.
Jedz tylko chude wędliny ze sprawdzonego źródła, uważaj na kupowane pasztety, kiełbasy.
wybieraj sałatki z surowych warzyw, omijaj te z ryżem, makaronem i majonezem.
Pij dużo wody mineralnej i herbat ziołowe, owocowe, zielone itp. bez cukru.
w ciągu dnia zjedz jedno słodkie danie w odstępie 2 godzin od ostatniego posiłku.
Unikaj podjadania orzechów i bakalii.
Omijaj torty, ciasta francuskie i kruche. Zdrowsze jest ciasto drożdżowe.
Jak masz ochotę na coś słodkiego, wybierz owoce – są one zdrowsze niż ciasta.
Przygotuj na deser galaretkę z owocami lub lodowy sorbet;
wieczorem na trawienie wypij szklankę zielonej herbaty lub mięty.
Podczas przygotowywania potraw nie zapominaj o ziołach, wspomagających trawienie: kminek, majeranek, bazylia, estragon, tymianek i wiele innych.

Po zaspokojeniu potrzeb żołądka, nie zapominajmy o potrzebach ciała i ducha: spędźmy aktywnie i rodzinnie świąteczny czas, pójdźmy na spacer, na rower czy rolki, przecież na co dzień rzadko mamy na to czas, a przy okazji spalimy zbędne kalorie i dotlenimy mózg.
Po świętach daj odpocząć żołądkowi i zrób sobie dietę owocowo-warzywną, polegającą na spożywaniu soków owocowych i warzywnych oraz około 2 kg owoców i warzyw w formie surowych sałatek (bez żadnych dodatków takich jak majonez, ryż, makaron itp.).

 

Źródło : http://polki.pl/dieta-i-fitness/zdrowe-odzywianie,jak-odzywiac-sie-zdrowo-w-swieta-wielkanocne,10364002,artykul.html

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Powrót na górę

Kultura

Szkoły

Lokalne Info

Media w Ostrowie

Parafie

Znajdz nas