6 marca 2025 roku w Szkole Podstawowej im. ks. Teodora Korcza w Topoli Małej odbyły się Drzwi Otwarte. Wydarzenie było okazją dla dzieci objętych obowiązkiem szkolnym oraz ich rodziców do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki.

Spotkanie rozpoczęła dyrektor szkoły, Marzanna Janoś, która przedstawiła rodzicom informacje dotyczące funkcjonowania szkoły. Wśród zalet szkoły szefowa placówki wskazała na jednozmianowy system nauki, mało liczne klasy, dostępność stołówki i świetlicy oraz możliwość uczestnictwa w zajęciach dodatkowych. Podkreślono także indywidualne podejście do uczniów oraz warunki sprzyjające nauce.

Następnie uczniowie trzeciej klasy, pod kierunkiem Justyny Stasiuk, zaprezentowali nowoczesną interpretację bajki „Czerwony Kapturek”. Po występie starsze uczennice poprowadziły dzieci przez kolejne atrakcje, które obejmowały m.in. zwiedzanie szkoły w formie gry terenowej. Uczestnicy, podzieleni na grupy, zbierali pieczątki na mapach skarbów, biorąc udział w różnych aktywnościach – tworzeniu zabawek z magicznego żelu, zabawie robotami, składaniu skarbonek w ramach programu SKO, obserwacji obiektów pod mikroskopem czy sadzeniu cebulek roślin.
Na zakończenie dzieci otrzymały pamiątkowe klucze symbolizujące otwarte drzwi szkoły oraz mogły zrobić zdjęcia w przygotowanej fotobudce. Rodzice mieli możliwość rozmowy z nauczycielami i uzyskania szczegółowych informacji o programie nauczania oraz działalności szkoły. Drzwi Otwarte zakończyły się wspólnym podsumowaniem i wręczeniem dzieciom własnoręcznie wykonanych gadżetów. Szkoła liczy na to, że we wrześniu wielu uczestników wydarzenia dołączy do grona jej uczniów.
Takie wydarzenia jak Drzwi Otwarte stanowią skuteczny sposób na promocję szkoły i jej oferty edukacyjnej. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z nauczycielami, pokazaniu zaplecza dydaktycznego oraz organizacji angażujących aktywności, placówka może w atrakcyjny sposób zaprezentować swoje atuty i zachęcić rodziców do wyboru właśnie tej szkoły dla swojego dziecka.
Coraz częściej szkoły wiejskie pokazują, że mogą z powodzeniem konkurować z placówkami miejskimi. Dzięki mniejszym klasom, indywidualnemu podejściu do uczniów oraz przyjaznej atmosferze, oferują warunki sprzyjające nauce i rozwojowi. Wiele z nich wzbogaca swoją ofertę o nowoczesne technologie, zajęcia dodatkowe oraz inicjatywy integrujące uczniów, co sprawia, że stają się atrakcyjnym wyborem dla rodzin poszukujących wysokiej jakości edukacji w spokojnym, sprzyjającym nauce środowisku.
Tomasz Wojciechowski (media@ostrowwielkopolski.pl)