• 24 grudnia 2024

Pandemia koronawirusa. Nauka zdalna od poniedziałku dla wszystkich uczniów

Od poniedziałku do 29 listopada uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych będą uczyć się zdalnie. Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego pracują stacjonarnie.

  • Nauka zdalna w klasach IV-VIII szkół podstawowych, a także w szkołach ponadpodstawowych, placówkach kształcenia ustawicznego i centrach kształcenia zawodowego została przedłużona do 29 listopada.
  • Kształcenie na odległość od dziś obejmuje też uczniów klas I-III szkół podstawowych. W ich przypadku taka forma nauki również ma obowiązywać do 29 listopada. Jednocześnie szkoły podstawowe mają obowiązek zapewnienia opieki dla uczniów klas I-III, których rodzice są bezpośrednio zaangażowani w walkę z epidemią.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji i nauki do 29 listopada 2020 r. przedłużone zostało ograniczenie funkcjonowania klas IV-VIII szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży, szkół podstawowych dla dorosłych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego. Uczniowie i słuchacze tych szkół od 26 października nie mają zajęć stacjonarnych, tylko uczą się zdalnie. Dodatkowo do 29 listopada takim samym ograniczeniem zostały objęte klasy I-III szkoły podstawowej, uczniowie z tych klas też będą uczyć się zdalnie.

W szkołach podstawowych organizowane będą zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w świetlicach szkolnych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej, których rodzice są bezpośrednio zaangażowani w walkę z pandemią COVID-19. Obowiązują w nich specjalne wytyczne sanitarne opracowane przez MEN, MZ i GIS.

Ograniczenie funkcjonowania nie dotyczy szkół podstawowych specjalnych i szkół ponadpodstawowych specjalnych funkcjonujących w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii. Szkoły te funkcjonują w placówkach, w których młodzież ma zapewnioną naukę, wychowanie i całodobową opiekę, a także prowadzone są zajęcia o charakterze specjalistycznym i terapeutycznym.

W przypadku szkół podstawowych specjalnych i szkół ponadpodstawowych specjalnych, w tym funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej – tak jak wcześniej – o trybie nauczania decyduje dyrektor szkoły.

Dyrektorzy szkół ponadpodstawowych ogólnodostępnych i integracyjnych, szkół podstawowych ogólnodostępnych i integracyjnych dla dzieci i młodzieży oraz szkół podstawowych dla dorosłych są zobowiązani do zorganizowania nauczania w trybie stacjonarnym lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły dla uczniów, którzy z uwagi na niepełnosprawność lub warunki domowe nie są w stanie realizować nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Ograniczono funkcjonowanie ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych. Jednocześnie w związku z koniecznością zapewnienia odpowiedniego do potrzeb wsparcia dzieciom i młodzieży niepełnosprawnych będących wychowankami ORW dopuszczona jest możliwość realizacji zajęć rewalidacyjnych, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, mających odpowiednio orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka na terenie placówki.

 

źródło:portalsamorzadowy.pl/

Edyta Denkowska

Read Previous

Komunikat MZK

Read Next

Dwuzmianowy system obsługi interesanta w Powiatowym Urzędzie Pracy

Leave a Reply