• 26 kwietnia 2024

UWAGA – KOLEJNE ZMIANY W ZASADACH KONKURSU W RAMACH PROJEKTU „GRANTY PPGR”

Centrum Projektów Polska Cyfrowa, które uruchomiło program wsparcia dla dzieci z rodzin popegeerowskich w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego, podało komunikat dotyczący zmiany zasad weryfikacji poprawności danych w złożonych oświadczeniach.

ZMIANY W ZASADACH KONKURSU W RAMACH PROJEKTU „GRANTY PPGR” NA SPRZĘT KOMPUTEROWY DLA DZIECI Z TERENÓW PO PGR-ACH

Zgodnie z otrzymanymi uwagami do wniosku: „złożone oświadczenia podlegające weryfikacji zgodnie z § 4 ust. 14 Regulaminu konkursu, uznaje się za prawidłowo potwierdzone przez wnioskujących w przypadku udokumentowania ich następującymi dokumentami: zaświadczeniami lub innymi dokumentami wystawionymi przez instytucje organów publicznych.

Informacje takie jak zeznania osób fizycznych, nie stanowią podstawy do uznania prawidłowego poświadczenia zatrudnienia w PGR”.

KONIECZNE JEST UZUPEŁNIENIE DOKUMENTÓW !

Złożone oświadczenia, wymagają uzupełnienia o dokumenty potwierdzające fakt:
1) stopnia pokrewieństwa w linii prostej dziadka/babci, pradziadka/prababci pracujących niegdyś w PPGR z uczniem, wymienionym w oświadczeniu (weryfikacja poprzez: odpisy aktów stanu cywilnego np.: odpisy aktów urodzenia, odpisy aktów małżeństwa itp.)
2) zatrudnienia krewnego w zlikwidowanym PPGR (weryfikacja poprzez np. kserokopie umów o pracę, świadectw pracy, książeczek/legitymacji ubezpieczeniowych z pieczątkami zakładu pracy, zaświadczenie z ZUS, KOWR itp.). Dotyczy osób, które nie dołączyły potwierdzenia zatrudnienia krewnego w momencie składania oświadczenia.
3) zaświadczenia ze szkoły, w której dziecko się uczy, iż dziecko nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
4) zaświadczenie o zameldowaniu lub kserokopia dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie na terenie gminy, np., deklaracja na śmieci itp.

Ww. dokumenty są niezbędne, aby uznać zasadność wsparcia dla uczniów (czyli przekazanie im. komputerów, pozyskanych przez Gminę Ostrów Wielkopolski w konkursie „Granty PPGR – wsparcie rodzin popegeerowskich w rozwoju dla uczniów” i stanowią warunek konieczny w ramach procedury uzupełniającej wniosek Gminy Ostrów Wielkopolski do instytucji weryfikującej. (Centrum Projektów Polska Cyfrowa)

Uzupełnienia ww. dokumentacji wraz z pismem przewodnim (w którym wymienione zostaną wszystkie przedkładane załączniki) należy składać:
w wersji papierowej, w siedzibie Urzędu Gminy Ostrów Wielkopolski, ul. Gimnazjalna 5,

63-400 Ostrów Wielkopolski, pokój nr 32 w nieprzekraczalnym terminie do 14 grudnia 2021r.

W związku z wytycznymi, które zostały przekazane gminom przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa informujemy !

UWAGA! Niedostarczenie kompletu w/w dokumentów, będzie skutkowało odrzuceniem wniosku o udzielenie wsparcia dla ucznia.

Koordynatorzy z Gminy Ostrów Wielkopolski, którzy zajmują się programem, przepraszają za zaistniałe niedogodności i zmiany, które zostały spowodowane wymaganiami twórców projektu Granty PPGR !!!

 

Edyta Denkowska

Read Previous

WIĘCEJ CZASU NA GRANTY PPGR

Read Next

SZKOLENIE PRZECIWKO UZALEŻNIENIOM

Leave a Reply